۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۰

رضا عابدین زاده

رضا عابدین زاده
تبلیغ و ترویج
دوره بیستم

نام : رضا

نام خانوادگی : عابدین زاده

تاریخ تولد : 1347

سال انتخاب : 1393

برگزیده شده در حوزه : تبلیغ وترویج

برگزیده دوره : بیستم 

حفظ قرآن را از سال ٦٨ و در سن ٢١ سالگی آغاز و طی سه سال کل قرآن کریم را حفظ کردم. ٢٧ سال است که در آموزش و پرورش، مشغول به کار هستم و علاوه بر شغل معلمی، در محافل‌ و مراسم‌ قرآنی نیز حضور فعالی دارم.

وی با اشاره به برگزاری هرساله مراسم تکریم خادمان قرآن کریم همزمان با نمایشگاه بین‌المللی قرآن افزود: هرساله در حاشیه نمایشگاه بین‌المللی قرآن یک تعدادی از فعالان در حوزه قرآن در بخش‌های مختلف انتخاب می‌شوند که امسال در بخش حفظ بنده به عنوان خادم قرآن معرفی شدم.

حضور رئیس‌جمهور در مراسم تکریم چهره‌های قرآنی موجب تشویق جوانان می‌شود

خادم قرآن کریم با اشاره به حضور رئیس‌جمهور در مراسم تکریم خادمان قرآن عنوان کرد: زمانی که شخصیت‌های درجه یک کشور در چنین برنامه‌هایی حضور پیدا می‌کنند تا از خادمان قرآن تجلیل کنند همین امر موجب تشویق و ایجاد انگیزه بیشتر برای فعالیت‌های قرآنی و الگودهی به نوجوانان و جوانان می‌شود و چنین کارهایی بدون شک موجب گسترش فعالیت‌های قرآنی در جامعه خواهد بود.

وی افزود: اینکه خادمان قرآن کریم از دست رئیس‌جمهور هدیه خود را دریافت کنند بسیار ارزشمند است که البته چنین حرکت‌هایی باید ادامه داشته باشد تا در نهایت شاهد توسعه و گسترش فعالیت‌های قرآنی در جامعه باشیم.

مراسم تکریم خادمان قرآنی در مهجوریت است

عابدین‌زاده در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: البته به نظر می‌رسد همانطور که قرآن در مظلومیت است مراسم تکریم خادمان قرآن کریم نیز به نوعی در مهجوریت بوده است تا جایی که این برنامه بسیار مهم در حوزه قرآن فقط از شبکه رادیویی قرآن به صورت زنده پخش شد و شبکه قرآن و معارف سیما آنطور که شایسته است این رویداد قرآنی را پوشش نداد.

وی یادآور شد: رسانه ملی یا حداقل شبکه قرآن سیما می‌توانست مراسم تکریم خادمان قرآن کریم را به صورت کامل زنده و مستقیم پخش کند و چهره‌های قرآنی تکریم شده در این مراسم را به عموم مردم معرفی کند. نباید فقط به این اکتفا می‌شد که یک خادم قرآن برای چند ساعت به تهران بیاید و در مراسمی، هدیه‌ای دریافت کند و بازگردد.

این خادم قرآن ادامه داد: افرادی که به عنوان خادم قرآن معرفی می‌شوند باید همواره در جامعه به عنوان قهرمان قرآنی مطرح شوند تا فعالیت‌های این افراد به عنوان الگو و سرمشق برای جامعه باشد و نباید به این گونه باشد که این خادمان قرآن پس از مراسم به حال خود رها شوند و هیچ مسئولی از نحوه زندگی آنها و مشکلاتشان اطلاعی نداشته باشد.

وی درباره انتخاب و تکریم خادمان قرآن کریم گفت: تخصص در رشته مورد نظر از مهم‌ترین معیارها برای انتخاب خادمان قرآن است و افرادی که در این مراسم تکریم می‌شوند در رشته خود از بهترین‌ها هستند؛ همچنین ویژگی‌های اخلاقی، معیار دیگری است که برای انتخاب خادمان قرآن کریم در نظر گرفته می‌شود.
حافظ کل قرآن کریم یادآور شد: تجربه در کار قرآنی و رشته مورد نظر نیز از دیگر معیارها برای انتخاب خادمان قرآن است که البته مسئولان برگزارکننده این مراسم، عنوان می‌کنند صرف اینکه شخصی تخصص، ویژگی‌های رفتاری و تجربه در حوزه مورد نظر داشته باشد کافی نیست و فردی که به عنوان خادم قرآن شناخته می‌شود، باید در صحنه عمومی جامعه نیز حضور داشته باشد و به توسعه فعالیت‌های قرآنی در جامعه بپردازد.

انتخاب به عنوان خادم قرآن مسئولیتم را بیشتر کرد

وی درباره عنوان خادمی خود که طی هفته گذشته به دست آورده است، افزود: عنوان خادمی که در مراسم تکریم خادمان قرآن کریم به بنده اعطا شد مسئولیت من را در حوزه کاری خودم بیشتر می‌کند. اگر به عنوان خادم قرآن شناخته شده‌ام باید روی ویژگی‌های اخلاقی و انطباق این ویژگی‌ها با آیات قرآن کریم کار کنم تا بتوانیم یک انسان کامل باشم.

خادم قرآن کریم ادامه داد: از این پس سعی می‌کنم اینطور نگاه کنم که در وهله اول خودم نمونه اخلاقی خوبی برای دیگران باشم تا اطرافیان که بنده را نگاه می‌کنند، ببینند که تمام واجبات را رعایت می‌کنم، از منکرات دوری می‌کنم، امر به معروف و نهی از منکر می‌کنم و تواضع و فروتنی دارم؛ هر چند که تاکنون نیز سعی کرده‌ام این گونه باشم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد: نکته‌ای که درباره برگزاری مراسم تکریم خادمان قرآن کریم اهمیت دارد این است که هرچند افراد از نظر معنوی در این مراسم به عنوان خادم قرآن معرفی و تکریم می‌شوند و این یک افتخار بزرگ برای خادمان است اما از نظر مادی نیز هدیه‌ای که به خادمان قرآن تعلق می‌گیرد باید ارزشمند‌تر باشد و نباید هدیه خادمان محدود به چند سکه باشد.

خادمان قرآن به نحو شایسته‌تری تجلیل شوند

عابدین‌زاده با بیان اینکه هدیه‌ای که به خادمان قرآن داده می‌شود به هیچ عنوان قابل قیاس با هدایایی که به ورزشکاران و... داده می‌شود، نیست، گفت: اینکه یک خادم قرآن از مراسم تکریم خادمان قرآن کریم چند سکه بگیرد به هیچ عنوان شایسته نیست و باید از خادمان قرآن کریم در حد گسترده‌تری تجلیل شده و از بودجه‌های قرآنی در این موارد نیز مورد استفاده قرار گیرد

تعداد بازدید : ۳,۳۰۴

درباره سی‌ و یکمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم

«می خوانمت»
دوباره این شعار نمایشگاه ما در دوره سی و یکم است تا عهدی باشد برای همیشه خواندن قرآن و انس با این کتاب الهی. به حول و قوه پروردگار مهربان، آغاز این رویداد اول فروردین ماه سال 1403 است و با امید به فضل او، تا چهاردهم فروردین در محل مصلی امام خمینی (ره) پذیرای علاقه مندان می باشیم.

تماس با ما

تلفن پشتیبانی : 02161905

ساعت پاسخگویی : 8 تا 12

ساعت کار نمایشگاه : 17 تا 24

آدرس : مصلای امام خمینی (ره)

فوتر