۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۰

نصرالله چمران

نصرالله چمران
مدیریت
دوره بیستم

نام : نصرالله

نام خانوادگی : چمران

تاریخ تولد : 1329

سال انتخاب : 1393

برگزیده شده در حوزه : مدیریت

منتخب دوره : بیستم

وی به فعالیت در سمت معاونت اداری و مالی سازمان اوقاف در سال ۶۰ اشاره و عنوان کرد: در آن سال تصمیم گرفتیم یک سلسله مسابقات قرآن از مرحله استانی تا بین‌المللی را برگزار کنیم. در این راستا هیئت امنای داوران تشکیل و برای اولین بار آئین نامه داوری مسابقات قرآن نگاشته شد.

همکاری با سازمان اوقاف

چمران برپایی اولین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن را مربوط به دهه فجر سال ۶۰ دانست و گفت: از سال ۶۰ تا ۸۱ مسئولیت مستقیم در برپایی بخش‌هایی از مسابقات بین المللی قرآن داشتم اما از سال ۸۱ تا کنون به عنوان همراه و همکار برای برپایی این مسابقات خدمت رسانی می‌کنم.

وی برپایی مسابقات قرآن از سوی سازمان اوقاف را سرمنشأ شکل گیری فعالیت‌های قرآنی از سوی سایر نهاد‌ها برشمرد و گفت: در مجموعه سازمان اوقاف تلاش خود را برای ترویج فرهنگ و علوم قرآنی در سایر نهاد‌ها با اعزام مربی، کار‌شناس و داور و همکاری‌های مدیریتی و مشارکت‌های عملیاتی بکار گرفتیم.

چمران با بیان اینکه خود از سال ۷۲ تا ۸۵ مسئول کمیته تلاوت قرآن و آموزش قرآن کریم خادمان قرآن بوده است گفت: دوستان در آن زمان اصرار داشتند که بنده اسم خود را نیز به عنوان یک خادم قرآن معرفی کنم اما من به هیچ وجه قبول نکردم و امسال در شرایطی به عنوان خادم قرآن انتخاب شدم که هیچ سمتی در این رابطه نداشتم.

عنوان خادم قرآن؛ تاج افتخار

چمران انتخاب وی به عنوان خادم قرآن را تاج افتخاری دانست که نصیب وی شده است و گفت: پس از این انتخاب احساس مسئولیت و تعهد بیشتری نسبت به ترویج معارف کتاب وحی دارم و همکاری خود با سازمان اوقاف را در زمینه فعالیت‌های قرآنی با جدیت دو چندان ادامه خواهم داد.

وی در ادامه به بیان خاطره‌ای پرداخت و گفت: در سال ۶۰ وقتی در حال برپایی مسابقات داخلی قرآن بودیم برخی از نوجوانان حافظ و قاری قرآن بودند که استعداد بالایی در زمینه علوم قرآنی داشتند اما تحصیلات آکادمیکی در این زمینه نداشنتد. در این راستا ایجاد مرکزی برای آموزش تلاوت و قرائت قرآن را دستور کار خود قرار دادیم.

وی ادامه داد: در مهرماه سال ۶۱ مدرسه‌ای با عنوان تربیت مدرس قرآن کریم بنا نهاده شد و متقاضیان دارای مدرک دیپلم به بالا جذب می‌شدند که در این بین استقبال بانوان معلمان بیش از سایرین بود. دوره‌های آن مدرسه ابتدا دو ماهه، سپس شش ماهه و پس از آن دو ساله شد. در سال ۶۸ این مدرسه به آموزشکده تربیت معلم قرآن مجید تبدیل شد و منابع درسی آن تعیین شد.

چمران در ادامه افزود: این آموزشکده در سال ۷۰ به دانشکده علوم قرآنی تبدیل و پس از گسترش آن در سال ۸۷ تبدیل به دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم شد.

وی با بیان اینکه در ایران استعدادهای فراوانی در زمینه فراگیری علوم قرآنی وجود دارد گفت: کشور ما می‌تواند با توجه به قرآن و عترت به یک نظریه‌پرداز تبدیل شود. استعداد و توان این کار در میان نخبگان کشور ما وجود دارد ولی هنوز در این زمینه فعالیت جدی صورت نگرفته است.

وی در پایان یادآور شد: افرادی که به عنوان خادم قرآن انتخاب می‌شوند می‌توانند هر یک در زمینه تخصصی فعالیت خود به ارائه نظریه بپردازند و مدیران و صاحب نظران با جمع بندی این مبانی و تحلیل و بررسی آن به یک مجموعه غنی از راهکار‌ها و مبانی ترویج مفاهیم قرآن دست یابند.

تعداد بازدید : ۳,۱۹۸

درباره سی‌ و یکمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم

«می خوانمت»
دوباره این شعار نمایشگاه ما در دوره سی و یکم است تا عهدی باشد برای همیشه خواندن قرآن و انس با این کتاب الهی. به حول و قوه پروردگار مهربان، آغاز این رویداد اول فروردین ماه سال 1403 است و با امید به فضل او، تا چهاردهم فروردین در محل مصلی امام خمینی (ره) پذیرای علاقه مندان می باشیم.

تماس با ما

تلفن پشتیبانی : 02161905

ساعت پاسخگویی : 8 تا 12

ساعت کار نمایشگاه : 17 تا 24

آدرس : مصلای امام خمینی (ره)

فوتر