۹ اردیبهشت ۱۴۰۰

عباس دوزدوزانی

عباس دوزدوزانی
مدیریت
دوره بیست و دوم

نام : عباس

نام خانوادگی : دوزدوزانی

تاریخ تولد : 1340

برگزیده شده در حوزه : مدیریت

منتخب دوره : بیست و دوم

سال انتخاب : 1396

 

عباس دوزدوزانی در سال 1321 در تبریز به دنیا آمد. تحصیلاتش را در مدارس تهران ادامه داد و پس از اخذ دیپلم به استخدام آموزش و پرورش درآمد. از همین زمان فعالیت‌های سیاسی‌اش نیز آغاز شد. وی اغلب در اعتصابات و تظاهرات معلمان علیه رژیم پهلوی مشارکت داشت.

دوزدوزانی در 1343 به عضویت حزب ملل اسلامی درآمد و به دنبال کشف فعالیت‌های حزب مزبور و دستگیری اعضای آن در سال 1344، او نیز دستگیر و حدود یک سال زندانی شد.

بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، وی در تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نقش مؤثری ایفا کرد و برای مدتی نیز به فرماندهی سپاه منصوب شد. سپس وی در کابینه رجایی وزارت ارشاد را عهده‌دار شد. وی همچنین نماینده مجلس اول از تبریز و مجالس دوم و سوم را از تهران بر عهده داشت. از دیگر سمت‌های دوزدوزانی می‌توان معاون دکتر معین (وزیر علوم). مشاور محمد خاتمی (رئیس جمهور). عضو و رئیس شورای شهر تهران در دوره اول شوراها و رئیس کانون زندانیان سیاسی قبل از انقلاب را نام برد.

آخرین منصب دوزدوزانی مشاور ارشد ریاست جمهوری بود و بعد از آن بازنشسته شد.

عباس دوزدوزانی در نهایت در 7 مرداد 1397 درگذشت.

تعداد بازدید : ۳,۳۴۱

درباره سی‌ و یکمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم

«می خوانمت»
دوباره این شعار نمایشگاه ما در دوره سی و یکم است تا عهدی باشد برای همیشه خواندن قرآن و انس با این کتاب الهی. به حول و قوه پروردگار مهربان، آغاز این رویداد اول فروردین ماه سال 1403 است و با امید به فضل او، تا چهاردهم فروردین در محل مصلی امام خمینی (ره) پذیرای علاقه مندان می باشیم.

تماس با ما

تلفن پشتیبانی : 02161905

ساعت پاسخگویی : 8 تا 12

ساعت کار نمایشگاه : 17 تا 24

آدرس : مصلای امام خمینی (ره)

فوتر