۹ اردیبهشت ۱۴۰۰

سیدیحیی یثربی

سیدیحیی یثربی
پژوهش
دوره بیست و سوم

نام : سیدیحیی

نام خانوادگی : یثربی

تاریخ تولد : 1321

برگزیده شده در حوزه : پژوهش

منتخب دوره : بیست و سوم

سال انتخاب : 1397

 

یثربی که استاد تمام فلسفه و عرفان و مفسر و مترجم قرآن کریم است، در سال ۱۳۲۱ متولد شده است. وی پس از گذراندن دوره مقدمات علوم اسلامی در شهرستان تکاب و زنجان وارد حوزه علمیه قم شد و سطوح عالی فقه و اصول و فلسفه را نزد اساتید بنام حوزه از جمله علامه طباطبایی، آیت‌الله سلطانی، آیت‌الله مفتح، آیت‌الله منتظری و آیت‌الله سبحانی فرا گرفت. همزمان دوره کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری رشته فلسفه و حکمت اسلامی را در دانشگاه تهران گذراند.

وی از نظریه‌پردازان علمی و فلسفی در حوزه معرفت‌شناسی و دین‌پژوهی است که معتقد به تفکیک دیانت اسلامی از مکاتب تصوف و عرفان اصلاحی است. تألیف و انتشار یک دوره کامل تفسیر قرآن کریم با نگاه عقلی کاربردی با عنوان « تفسیر روز» در هفت مجلد از خدمات علمی ایشان به علاقمندان قرآن کریم است.
برخی از دیگر آثار این مترجم قرآن عبارت از «عرفان عملی در اسلام»، «عرفان نظری»، «از یقین تا یقین» و .... است. ترجمه قرآن کریم با قلمی روان و خواندنی از دیگر فعالیت‌های قرآنی ایشان است که به تازگی چاپ و منتشر شده است.

تعداد بازدید : ۲,۴۸۶

درباره سی‌ و یکمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم

«می خوانمت»
دوباره این شعار نمایشگاه ما در دوره سی و یکم است تا عهدی باشد برای همیشه خواندن قرآن و انس با این کتاب الهی. به حول و قوه پروردگار مهربان، آغاز این رویداد اول فروردین ماه سال 1403 است و با امید به فضل او، تا چهاردهم فروردین در محل مصلی امام خمینی (ره) پذیرای علاقه مندان می باشیم.

تماس با ما

تلفن پشتیبانی : 02161905

ساعت پاسخگویی : 8 تا 12

ساعت کار نمایشگاه : 17 تا 24

آدرس : مصلای امام خمینی (ره)

فوتر