۹ اردیبهشت ۱۴۰۰

رحیم خاکی

رحیم خاکی
تبلیغ و ترویج
دوره بیست و سوم

نام : رحیم
نام خانوادگی : خاکی
تاریخ تولد : 1353
برگزیده شده در حوزه : تبلیغ و ترویج
رشته انتخابی : قرائت
منتخب دوره : بیست و سوم
سال انتخاب : 1397

رحیم خاکی، این قاری بین‌المللی قرآن متولد ۱۳۵۳ است. روانخوانی و قرائت قرآن را از کودکی نزد پدرش فرا گرفت و در جلساتی که در منزل پدری برگزار می‌شد، با صوت زیبا قرآن را به سبک استاد عبدالباسط تلاوت می‌کرد و پس از مدتی با تقلید از استاد منشاوی سبک او را برگزید.

رحیم خاکی پس از اخذ مدرک دیپلم در شهرستان مراغه به تهران آمد و در دانشگاه علامه طباطبایی در رشته زبان و ادبیات فارسی در مقطع کارشناسی پذیرش شد و در حال حاضر دانشجوی دکترای مدیریت رسانه دانشگاه تهران و عضو هئیت علمی جهاد دانشگاهی است.

او دوره‌های تخصصی تجوید و قرائت را در حضور اساتید برجسته به ویژه استاد «علی‌اکبر حنیفی» تکمیل کرد و خود نیز به تدریس فن قرائت در مساجد و محافل پرداخته و در عین حال از کارشناسان صدا و سیما در رشته تجوید و قرائت است.

خاکی در سال ۱۳۷۳ رتبه نخست مسابقات دانشجویان کشور را کسب کرد و در سال ۱۳۷۹ با کسب رتبه اول مسابقات کشوری به مسابقات بین‌المللی راه یافت. وی نفر اول مسابقات بین‌المللی قرآن کشور سوریه در سال ۱۳۷۶ و همچنین رتبه‌دار مسابقات بین‌المللی تهران در سال ۱۳۷۹ است.

موسس و مدیر عامل خبرگزاری قرآن، موسس و مدیر عامل دو هفته نامه خبری «رایحه»، دبیر اولین و دومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن دانشجویان مسلمان، مشاور امور قرآنی وزارت ورزش و جوانان، رئیس مرکز رشد فناوری‌ها و هنر قرآنی از جمله مسئولیت‌های این چهره بوده است.

تعداد بازدید : ۳,۵۸۶

درباره سی‌ و یکمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم

«می خوانمت»
دوباره این شعار نمایشگاه ما در دوره سی و یکم است تا عهدی باشد برای همیشه خواندن قرآن و انس با این کتاب الهی. به حول و قوه پروردگار مهربان، آغاز این رویداد اول فروردین ماه سال 1403 است و با امید به فضل او، تا چهاردهم فروردین در محل مصلی امام خمینی (ره) پذیرای علاقه مندان می باشیم.

تماس با ما

تلفن پشتیبانی : 02161905

ساعت پاسخگویی : 8 تا 12

ساعت کار نمایشگاه : 17 تا 24

آدرس : مصلای امام خمینی (ره)

فوتر