۹ اردیبهشت ۱۴۰۰

محمدرضا حکیمی

محمدرضا حکیمی
پژوهش
دوره بیست و سوم

نام : محمدرضا
نام خانوادگی : حکیمی
تاریخ تولد : 1314
برگزیده شده در حوزه : پژوهش
منتخب دوره : بیست و سوم
سال انتخاب : 1397

محمدرضا حکیمی متولد ۱۳۱۴، متفکر، نویسنده، ادیب، اسلام‌شناس، قرآن‌پژوه و حدیث‌شناس معاصر است. وی دانش‌آموخته حوزه علمیه مشهد مقدس است و در محضر اساتیدی همچون محمدتقی ادیب نیشابوری، شیخ مجتبی قزوینی، سیدمحمدهادی میلانی و سیدابوالحسن حافظیان، علوم مختلف حوزوی از قبیل فقه، اصول، فلسفه، ادبیات عرب، نجوم، تقویم، علوم غریبه، حدیث و درایه را فرا گرفته است. در سال ۱۳۴۸ موفق به دریافت اجازه نقل حدیث و اجتهاد از آیت‌الله شیخ آقابزرگ تهرانی شد. اندیشه متعالی و قلم توانای او از عوامل بسیار موثر در رشد تفکر حماسی و تحرک‌آفرین در پیدایش انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی(ره) در دهه‌های چهل و پنجاه است.
مجموعه گران‌سنگ «الحیاه» از تألیفات ارزشمند ایشان است که با همکاری دو نفر از برادران محقق ایشان انتشار یافته و در جهان اسلام از شهرت خاصی برخوردار است.
برخی از آثار ایشان عبارت است از: «خورشید مغرب»، «بیدارگران اقالیم قبله»، «ادبیات و تعهد در اسلام»، «امام در عینیت جامعه»، «سرود جهش‌ها» «شرف‌الدین»، «بعثت»، «غدیر»، «عاشورا»، «مهدی (عج)»، «دانش مسلمین» و...

تعداد بازدید : ۲,۷۳۷

درباره سی‌ و یکمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم

«می خوانمت»
دوباره این شعار نمایشگاه ما در دوره سی و یکم است تا عهدی باشد برای همیشه خواندن قرآن و انس با این کتاب الهی. به حول و قوه پروردگار مهربان، آغاز این رویداد اول فروردین ماه سال 1403 است و با امید به فضل او، تا چهاردهم فروردین در محل مصلی امام خمینی (ره) پذیرای علاقه مندان می باشیم.

تماس با ما

تلفن پشتیبانی : 02161905

ساعت پاسخگویی : 8 تا 12

ساعت کار نمایشگاه : 17 تا 24

آدرس : مصلای امام خمینی (ره)

فوتر