۹ اردیبهشت ۱۴۰۰

محمدعلی باشه آهنگر

محمدعلی باشه آهنگر
امور هنری
دوره بیست و سوم

نام : محمدعلی
نام خانوادگی : باشه آهنگر
تاریخ تولد : 1341
برگزیده شده در حوزه : امور هنری
رشته انتخابی : کارگردانی
منتخب دوره : بیست و سوم
سال انتخاب : 1397

محمدعلی باشه آهنگر متولد ۱۳۴۱، دانش‌آموخته رشته سینما و فارغ‌التحصیل دانشکده سینما و تئاتر دانشگاه هنر است.
فعالیت‌های هنری وی شامل نویسندگی و کارگردانی چندین فیلم کوتاه، مستند، سریال تلویزیونی و چند فیلم سینمایی است.
باشه‌آهنگر نخستین فیلم سینمائی خود را با نام «نیمه گمشده» در سال ۱۳۷۸ آغاز کرد و با توجه به اینکه از دفاع مقدس به سینما آمده و فضای جنگ را تجربه کرده بود، آثار قابل تأمل با ویژگی‌های انسانی، ملی و میهنی در دفاع مقدس از خود به جای گذاشته است.
توجه زیبا و هنرمندانه به مفاهیم ارزشمندی چون انسانیت، غیرت و شرف، مفاهیم انسانی و دینی قرآنی اقوام مختلف، پرهیز از اغراق و شعارزدگی در آثار او مشهود است.
آموزه‌های قرآنی او انگیزه‌ای برای خلق فیلم‌هایی چون «ملکه»، «فرزند خاک» و «سرو زیر آب» شد که این فیلم‌ها جملگی با رویکرد جهاد و شهادت برگرفته از آیات شریفه قرآن کریم تهیه شده است.
برخی دیگر از فیلم‌های ساخته ایشان عبارت از؛ «بیداری رویایی» و «نیمه گمشده» است که در شانزدهمین جشن خانه سینما برنده ۱۰ تندیس از جمله بهترین فیلم، بهترین بازیگر مرد، بهترین کارگردانی و بهترین تدوین شد.

تعداد بازدید : ۲,۹۸۰

درباره سی‌ و یکمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم

«می خوانمت»
دوباره این شعار نمایشگاه ما در دوره سی و یکم است تا عهدی باشد برای همیشه خواندن قرآن و انس با این کتاب الهی. به حول و قوه پروردگار مهربان، آغاز این رویداد اول فروردین ماه سال 1403 است و با امید به فضل او، تا چهاردهم فروردین در محل مصلی امام خمینی (ره) پذیرای علاقه مندان می باشیم.

تماس با ما

تلفن پشتیبانی : 02161905

ساعت پاسخگویی : 8 تا 12

ساعت کار نمایشگاه : 17 تا 24

آدرس : مصلای امام خمینی (ره)

فوتر