قصه نمایشگاه مجازی...
هرسال در مصلی بزرگ حضرت امامخمینی(ره) بودیم، با همه سختیها، تلخیها و شیرینیها، ماههای پاییز سال ۱۳۹۸ بود، خزان به میانه خود رسیده بود و به رسم هر ساله در تکاپو و برنامهریزی بودیم برای حضور دوباره در مصلی، کمی بعد برنامهریزیها تکمیلتر شد، با مجموعههای مختلف وارد گفتوگو شدیم، کارها داشت پیش میرفت، ایدهها و پیشنهادها میآمدند و بررسی میشدند تا اینکه در آخرین ماه سال همهچیز ریخت بهم...
ویروس آمد، کرونا، همه در بهت بودند از ناشناخته بودن این ویروس و نمیدانستند چه میشود، بهت و حیرت به ما هم رسید، طبق مصوبات یک به یک برنامهها تعطیل شدند، رفت و آمدها سخت شد و کمی بعد در بهار سال ۱۳۹۹ برگزاری نمایشگاه قرآن جایش را داد به تعطیلی... نمایشگاه در سال ۹۹ تعطیل شد!
همان زمانها بود که آرامآرام ایده نمایشگاه مجازی شکل گرفت، همه امیدوار بودیم که بشود حضور داشت، نورباران کرد در شبهای رمضان مصلی را اما نشد... و شد این که باید باشد، نخستین نمایشگاه مجازی قرآن کریم...
اما این یک نعمت است. اگر فقط مردم تهران توفیق حضور داشتند، حالا از همه دنیا به برکت اینترنت میتوانند باشند، چه از این بهتر؟ مردم بیشتر یعنی همدلی و نور بیشتر... و امیدواریم به یاری خدا، که این نمایشگاه جایش را محکم کند، که چیزی جایگزینش نشود، و بهجای در رمضان بودن در طول سال باشد، که اصل نیز همین است، بهانه باشد برای انس دائمی با کتاب خدا... در رمضان بیشتر چون ماه قرآن است و در طول سال مستمر...
کرونایی که نمایشگاه حضوری را از ما گرفت، نمایشگاه مجازی را به ما هدیه داد، و حالا این نخسیتن نمایشگاه مجازی قرآن است که پیشروی شماست...
و امید داریم به لطف خدا که این توفیق دائمی باشد و عددها یک به یک در کنار نام نمایشگاه مجازی قرآن کریم بالا بروند و مقدمه باشیم برای انس مردم عزیزمان با معجزه آخرین پیامبر خدا... قرآن...
و اما...
«قرآن؛ کتاب امید و آرامش»
این شعار دومین
نمایشگاه مجازی و بیست و نهمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم است که از 27
فروردین تا 9 اردیبهشت ۱۴۰1(مصادف با 14تا ۲۷ رمضان) در بخش های مختلفی
همچون پویش جلسات خانگی، فرهنگ دانش بنیان، مشاوره های قرآن بنیان، تور
مجازی، تلویزیون اینترنتی و بسیاری از بخش های متنوع و مذهبی درخدمت شماست.
نمایشگاه مجازی قرآن چیست؟
نمایشگاه مجازی قرآن بستری برای معرفی مجموعههایی است که از طریق فضای مجازی خدمت ممتاز قرآنی ارائه میدهند. این خدمات در بخش های مختلفی قرار گرفتهاند.
الف. حمایت رسانهای و تبلیغاتی :
با استفاده از بستر نمایشگاه، سایتها، خبرگزاریها، صدا و سیما، فضای مجازی و... تلاش میکنیم این مجموعهها را به صورت مستقیم به مردم معرفی کنیم تا افراد بیشتری از خدمات آنها بهرهمند شوند. در این معرفی خود آنها محور هستند، مصاحبه از زبان خودشان است، گفتگو با خودشان است و خودشان خدماتشان را معرفی میکنند.
ب. حمایت مادی غیر مستقیم :
ما به مجموعهها به صورت مستقیم هزینهای نمیدهیم، بلکه طبق توافق در ضمن خدمتشان از ما حمایت جذب میکنند. هرچه مردم بیشتر به آنها اقبال نشان دهند حمایت بیشتری خواهند شد. برای مثال مجموعهای که آموزش مجازی ارائه میدهد و در شرایط عادی این آموزشها برای مردم هزینه دارد به برکت رمضان و برگزاری نمایشگاه مجازی قرآن، خدمتش را با هزینه کمتر و یا رایگان عرضه خواهد کرد و به میزانی که مردم از محتوای آن مجموعه استفاده کنند تا سقف معینی کمک دریافت میکند. اینگونه هم مجموعه حمایت شده، هم هزینه بلاعوض نبوده که حواشی داشته باشد و هم مردم خدمتی را که نیاز داشتهاند، رایگان و یا با هزینه کمتر دریافت کردهاند.
ما باندازه فرصت و توان تلاش کردهایم تا حرکت کلی به سمت خدمت مردم به مردم باشد، اما بدون تردید نیازمند کمک همه علاقهمندان و صاحبنظرات و دلسوزان هستیم تا این مسیر همواره رو به رشد و رویش باشد و تداوم داشته باشد. خادمانتان را از دعای خیر فراموش نکنید.