۱۴ فروردین ۱۴۰۳

سی و یکمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم به کار خود پایان داد

سی و یکمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم به کار خود پایان داد
سی و یکمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم با تنوع بسیار در غرفه‌های مختلف با محوریت کتاب آسمانی قرآن کریم در شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان و آخرین شب قدر به کار خود پایان داد.
به گزارش ستاد خبری سی‌ویکمین نمایشگاه قرآن کریم، نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم امشب ـ دوشنبه ۱۴ فروردین‌ماه ۱۴۰۳ به کار خود پایان داد.

نمایشگاه قرآن در مصلای امام خمینی (ره) درحالی به پایان رسید که در ایام عید مملو از مؤمنان و قرآن‌دوستان بود و به تفرجگاهی مذهبی برای روزه‌داران تبدیل شده بود.

این نمایشگاه امسال در زمانی متفاوت از ادوار گذشته و در ایام عید نوروز برگزار شد و بر خلاف برخی پیش‌بینی‌ها مردم مؤمن و روزه‌دار استقبال باشکوهی از آن داشتند تا جایی که در شب‌های یازدهم و سیزدهم برگزاری نمایشگاه، مصلای امام خمینی (ره) مملو از جمعیت بود و جای سوزن انداختن نداشت.

استقبال مردم از نمایشگاه آن را به تفرجگاه نوروزی مؤمنان تبدیل کرد و بسیاری از خانواده‌ها افطار خود را به مصلی آورده و روزه خود را در جوار قرآن کریم باز می‌کردند. البته مسئولان نمایشگاه هم با افطاری ساده و چای پذیرای روزه‌داران بودند.

تدارک برنامه‌های قرآنی، مسابقات و همچنین برنامه‌های سرگرمی برای کودکان و نوجوانان امسال پررنگ‌تر از ادوار قبل بود و به همین دلیل بخش‌های مربوط به این قشر همواره پر بود. برنامه‌هایی مانند حافظ شو، مسابقات قرآنی، بازی‌های رایانه‌ای، نمایش فیلم، اجرای تئاتر، نمایش تصاویر چند بعدی با عینک‌های مخصوص و... از جمله آیتم‌های مورد علاقه کودکان و نوجوانان بود. در این میان برنامه‌هایی مانند حافظ شو و برخی محافل قرآنی و همچنین بخش‌هایی مانند متا هیأت و پاسخگویی به سؤالات و شبهات طراحی شده بود که با استقبال بالای مردم مواجه بود.

پاسخگویی به سؤالات شرعی و شبهات دینی طبق دوره‌های قبل از بخش‌های شلوغ نمایشگاه قرآن کریم بود. این بخش توسط مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه کشور برپا شد و در آن کارشناسان حوزوی پاسخگویی مردم بودند.

حضور شبکه‌های مختلف تلویزیونی و مجازی و پوشش گسترده رسانه‌ای نمایشگاه تأثیر خوبی در حضور مردم داشت و برخی شبکه‌های غیر تخصصی مانند شبکه کودک و همچنین پلتفرم‌های پخش فیلم و سریال در فضای مجازی پوشش بی‌سابقه‌ای از نمایشگاه داشتند.

بخش بین‌الملل نمایشگاه قرآن کریم امسال با چیدمانی مطلوب‌تر از دوره‌های قبل در فضای اصلی نمایشگاه برپا شد و نمایندگان ۲۵ کشور امسال آثار قرآنی خود را ارائه کردند، غرفه عتبه عباسی در این بخش بسیار فعال بود و حضور حسنین حلو کارشناس برنامه محفل بر رونق این غرفه افزوده بود. 

ستاد خبری نمایشگاه قرآن فعالیت خود را از اولین روز نمایشگاه آغاز کرد و فرایند تولید اخبار در ستاد کار خود را با قوت شروع کرد و با آغاز نمایشگاه قوت بیشتری هم به خود گرفت و علاوه بر زبان فارسی، به زبان‌های عربی و انگلیسی نیز منتشر شد.

همچنین ستاد خبری ارسال اخبار برای سایر خبرگزاری‌ها، رسانه‌ها، روزنامه‌ها و سایت‌ها را در دستور کار خود قرار داد.

طی این مدت بیش از ۴۰۰ خبر روی خروجی بخش فارسی سایت نمایشگاه قرار گرفت. برای مشاهده اخبار سی و یکمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم می‌توانید به سایت www.iqfa.ir مراجعه نمایید.
تعداد بازدید : ۸۶۷

درباره سی‌ و یکمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم

«می خوانمت»
دوباره این شعار نمایشگاه ما در دوره سی و یکم است تا عهدی باشد برای همیشه خواندن قرآن و انس با این کتاب الهی. به حول و قوه پروردگار مهربان، آغاز این رویداد اول فروردین ماه سال 1403 است و با امید به فضل او، تا چهاردهم فروردین در محل مصلی امام خمینی (ره) پذیرای علاقه مندان می باشیم.

تماس با ما

تلفن پشتیبانی : 02161905

ساعت پاسخگویی : 8 تا 12

ساعت کار نمایشگاه : 17 تا 24

آدرس : مصلای امام خمینی (ره)

فوتر