۱۴ فروردین ۱۴۰۳

گزارشی از «اقلیت صهیونیست» در نمایشگاه قرآن

گزارشی از «اقلیت صهیونیست» در نمایشگاه قرآن
بخش «دشمن شناخت» در 31 نمایشگاه قرآن کریم با معرفی اقلیت صهیونیست توانست اطلاعات خوبی را از فعالیت‌های صهیونیست‌ها در سراسر جهان به مخاطبان نمایشگاه قرآن کریم ارائه دهد.

  به گزارش ستاد خبری سی‌ویکمین نمایشگاه قرآن کریم، شاید تنها بخش محتوا محور در «سی و یکمین نمایشگاه قرآن کریم» بخش «دشمن شناخت» باشد که در چند قسمت مجزا و مربوط بهم، سیری جدید و پژوهش شده از موضوع دشمن‌شناسی در اسلام و قرآن همراه با تقابل بزرگ میان انقلاب اسلامی و صهیونیسم بین الملل را به نمایش گذاشته است.

در بخش پایانی با ابتکاری هنری، مواردی را برای مخاطب ارائه کرد که بسیاری از این مطالب تاکنون به این وضوح و جذابیت برای مخاطب انقلاب اسلامی ارائه نشده بود، قسمتی که عنوان آن را عصر امام خمینی(قدس سره شریف) گذاشته‌اند و ادعای بزرگترین تخاصم و دشمنی علیه دشمنان اسلام و انسانیت را با درک و پذیرش سبک زندگی در عصر امام خمینی(قدس سره شریف) ارائه می‌دهند و از همه جالب‌تر آنکه هنرمند و اجرای اثری زیبا را در تعریفی ناآشنا از دیدگاه امام مطرح می‌کنند و به مخاطب می‌آموزانند که در مقابل دشمن صهیونیستیِ خونخوار؛ فقط هنرمندان امکان مبارزه دارند و طبق تعریف حضرت امام خمینی(قدس سره شریف) اثر هنری زیبا را «شهادت در مسیر مبارزه با دشمنان شرق و غرب» معرفی می‌کنند.

نص صریح کلام امام خمینی(قدس سره شریف) در «منشور هنر» است و در جامعه امروز، گویی خیلی از این دیدگاه حضرت امام(ره) دور افتاده‌ایم و نمی‌دانیم مبانی فرهنگی و هنری انقلاب اسلامی چیست و تعذیفش چگونه است؟! در این بخش و در انتها این تلنگر به ما زده می‌شود که هنرمندان در جبهه‌های نبرد با شهادتشان اثر هنری می‌آفریدند و براساس این نگاه امام حسین(علیه‌السلام) می‌شود هنرمندترین فرد تاریخ و عاشورا زیباترین اثر هنری، همانگونه که حضرت زینب(سلام‌الله‌علیها) در پاسخ به ابن زیاد فرمودند: «مَا رَأَیْتُ إِلَّا جَمِیلًا/جز زیبایی چیزی ندیدم». تمام این بخش متشکل از پوسترهای گرافیکی، تابلو مقالات گرافیکی(مانند روزنامه دیواری قدیم خودمان)، تصویرسازی با هوش مصنوعی، نقاشیِ دیجیتالی، کلیپ و موشن‌گرافیک‌های مرتبط و آثار حجمی و فضاسازی مفهومی می‌باشد.

عنوان و زیر عنوان بخش: در فرایند تطوری بخش دشمن شناخت با روند مفهومی ذیل مواجه می‌شویم: دشمن‌شناسی در اسلام و خصوصاً قرآن کریم، جزئی جدانشدنی از قرآن است و جزء مفاهیم پرتکرار و با تاکید فراوان در قرآن می‌باشد. از طرف دیگر موضوع دشمن‌شناسی به صورت خاص، واضح و غیر قابل تاویل برای درک دقیق مخاطب بیان شده است که آیهٔ آخر سورهٔ مجادله(آیه 22 سوره المُجادله) مصداق بارز آن است. در سی‌ویکمین نمایشگاه قرآن کریم، زیر عنوان بخش «دشمن شناخت»؛ عنوان «دیویزیون(DIVISION)» آمده است که به معنای لشکر، سپاه و به زبان روسی؛ توپخانه معنی شده و در کلام فارسی؛ ترکیب معناداری است از «دیو» و «زایان» یا «دیوِ صهیون». در این بخش گزارشی علمی و تاریخی از اقلیتی ارائه می‌شود که در طول تاریخ بشر، همواره جنایات بسیاری در جهت تأمین منافعشان انجام داده‌‌اند. درک جزئی و تقسیم بندی شده از بازدید بخش «دشمن شناخت» در نمایشگاه قران کریم در این بخش، ۱۴ قسمت محتوایی وجود دارد که با حضور راویانی مسلط به موضوعات برای راهنمایی مخاطبان در هر قسمت حضور دارند، ولی تعدادشان کافی نیست و با توضیح به یک گروه، گروه دیگر از دریافت توضیحات دور می‌ماند و تعداد راویان بیشتر می‌توانست به درک بهتر مفاهیم کمک بیشتری کند.

تعداد بازدید : ۱۷۸

درباره سی‌ و یکمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم

«می خوانمت»
دوباره این شعار نمایشگاه ما در دوره سی و یکم است تا عهدی باشد برای همیشه خواندن قرآن و انس با این کتاب الهی. به حول و قوه پروردگار مهربان، آغاز این رویداد اول فروردین ماه سال 1403 است و با امید به فضل او، تا چهاردهم فروردین در محل مصلی امام خمینی (ره) پذیرای علاقه مندان می باشیم.

تماس با ما

تلفن پشتیبانی : 02161905

ساعت پاسخگویی : 8 تا 12

ساعت کار نمایشگاه : 17 تا 24

آدرس : مصلای امام خمینی (ره)

فوتر