۱۴ فروردین ۱۴۰۳

وقتی دانش‌بنیان‌ها، خادم‌القرآن می‌شوند

وقتی دانش‌بنیان‌ها، خادم‌القرآن می‌شوند
یاسر ساجدی، مدیر بخش نوآوری‌های قرآنی(دانش‌بنیان) می‌گوید: تلاش شده تا در این بخش فناوری‌های روز به ویژه هوش مصنوعی به خدمت عرضه و انتقال مفاهیم و آموزه‌های قرآنی دربیایند.

 به گزارش ستاد خبری سی‌ویکمین نمایشگاه قرآن کریم، در نگاه آموزه‌های دینی و نیز نظرگاه علما و بزرگان، علمی خوب و کارآمد است که به خدمت دین درآید و بتواند اهداف الهی را محقق کند؛ بخش نوآوری‌های قرآنی(دانش‌بنیان) در سی و یکمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم با الهام از همین تفکر، هوش مصنوعی را به خدمت انتقال مفاهیم، داستان‌ها و آموزه‌های نورانی قرآن درآورده است. یاسر ساجدی، مدیر بخش نوآوری‌های قرآنی(دانش‌بنیان) می‌گوید: تلاش شده تا در این بخش فناوری‌های روز به ویژه هوش مصنوعی به خدمت عرضه و انتقال مفاهیم و آموزه‌های قرآنی دربیایند، چنان که داستان اصحاب کهف، حضرت زکریا(ع)، حضرت ابراهیم(ع)، زنده به‌گور کردن دختران در عصر جاهلی، ماجرای نزول حدیث‌کساء، و اغلب داستان‌های قرآنی را بواسطه هوش مصنوعی برای بازدیدکنندگان در قالب تصاویر عرضه کرده‌ایم.

وی تصریح می‌کند: این آثار توسط کسانی تولید شده که نه هنرمند بوده‌اند نه گرافیست؛ آن‌ها فقط درباره داستان‌های قرآنی توضیحاتی ارائه داده‌اند و هوش مصنوعی این تابلو‌ها را ترسیم کرده، در هر تصویر آیات مربوط به داستان‌های قرآنی هم آمده است.

وی می‌افزاید: در این قسمت از بخش همچنین، کتاب‌هایی از داستان‌های قرآنی وجود دارد که با هوش مصنوعی تصویرسازی شده‌اند. با بیان هر پاراگراف از داستان‌های قرآنی، تصویر آن نیز با هوش مصنوعی ترسیم می‌شود. در این میان حادثه عام‌الفیل ویژه‌ترین کار هوش مصنوعی است که برای اولین‌بار ترسیم شده‌است. به گفته وی مدرسه هوش مصنوعی نیز از برنامه‌های پُرمخاطب بخش است؛ مخاطبان در این مدرسه با تکنولوژی‌های روز آشنا شده و آثاری را خلق می‌کنند. این کلاس‌ها به صورت رایگان و با حضور اساتید برگزار می‌شود؛ شرکت‌کنندگان پس از آموزش می‌توانند کار‌های خود را ارائه کنند تا بهترین آن‌ها چاپ شود. همچنین، در بخش، یک رُبات هم قرار داده شده تا بازدیدکنندگان با آن حرف بزنند و هر تصویری را که بخواهند برایشان ترسیم کند.

ساجدی درباره دیگر محور‌های کاری بخش بیان می‌کند: ۱۲ مؤسسه قرآنی دانش‌بنیان همچون مرکز تحقیقات کامپیوتری نور و مؤسسات رصدگر عمق آسمان، بالقرآن، دبستانی‌ها و نورالمجتبی(ع) هم در بخش غرفه و فعالیت دارند. آنچه از ازدحام بازدیدکنندگان و استقبال‌شان از فناوری‌ها برمی‌آید، ابتکار متولیان برپایی نمایشگاه قرآن در اختصاص بخش به نوآوری‌های قرآنی(دانش‌بنیان)، بجا بوده و توانسته مخاطبان خاص‌تر و علاقمند به این قسم دانش‌ها را هم راهی مصلای امام خمینی(ره) کند.

تعداد بازدید : ۱۳۰

درباره سی‌ و یکمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم

«می خوانمت»
دوباره این شعار نمایشگاه ما در دوره سی و یکم است تا عهدی باشد برای همیشه خواندن قرآن و انس با این کتاب الهی. به حول و قوه پروردگار مهربان، آغاز این رویداد اول فروردین ماه سال 1403 است و با امید به فضل او، تا چهاردهم فروردین در محل مصلی امام خمینی (ره) پذیرای علاقه مندان می باشیم.

تماس با ما

تلفن پشتیبانی : 02161905

ساعت پاسخگویی : 8 تا 12

ساعت کار نمایشگاه : 17 تا 24

آدرس : مصلای امام خمینی (ره)

فوتر