۱۴ فروردین ۱۴۰۳

کودکانه‌هایی از جنس نور در باغ آیات

کودکانه‌هایی از جنس نور در باغ آیات
بچه‌ها هر جا که باشند با خودشان شور و انرژی می‌آورند و فضا با حضورشان رنگی دیگر می‌گیرد، مثل نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم که با همه فعالیت‌ها و بخش‌های تخصصی که دارد اما هر سال برای مخاطب کودک تدارک ویژه می‌بیند و البته این از هوشمندی متولیان این اتفاق عظیم قرآنی است چون کودکان نقش مهمی در باز شدن پای خانواده‌ها به نمایشگاه و رونق حداکثری این تفرجگاه رمضانی دارند. با همین تدبیر و هوشمندی، سی‌ویکمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم باغ آیات را برای بچه‌ها راه انداخته تا رضایت این بازدیدکنندگان کم سن و سال اما سخت‌پسند و ذی‌نفوذ را تأمین کند.

 به گزارش ستاد خبری سی‌ویکمین نمایشگاه قرآن کریم، بچه‌ها هر جا که باشند با خودشان شور و انرژی می‌آورند و فضا با حضورشان رنگی دیگر می‌گیرد، مثل نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم که با همه فعالیت‌ها و بخش‌های تخصصی که دارد اما هر سال برای مخاطب کودک تدارک ویژه می‌بیند و البته این از هوشمندی متولیان این اتفاق عظیم قرآنی است چون کودکان نقش مهمی در باز شدن پای خانواده‌ها به نمایشگاه و رونق حداکثری این تفرجگاه رمضانی دارند. با همین تدبیر و هوشمندی، سی‌ویکمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم باغ آیات را برای بچه‌ها راه انداخته تا رضایت این بازدیدکنندگان کم سن و سال اما سخت‌پسند و ذی‌نفوذ را تأمین کند. از همان بدو ورود به باغ آیات، انرژی و شادی‌های کودکانه اثر خودش را می‌گذارد و ناخودگاه کودک درون بزرگسالان را هم فعال می‌کند. سیدعلی امامی، مدیر اجرایی باغ آیات درباره برنامه‌های این بخش، می‌گوید: مخاطب باغ آیات کودکان زیر ۱۲ سال هستند و تلاش شده در عین ایجاد فضای شاد و مفرح همراه با بازی و مسابقه، پیام‌های تربیتی قرآن را هم به آن‌ها منتقل کنیم، پیام‌هایی که با نهادینه شدن در ذهن کودک، بزرگسالی آنها را هم تحت‌تأثیر قرار می‌دهد.

وی ادامه می‌دهد: از فعالیت‌های پُرمخاطب باغ آیات، نمایش‌هایی است که قصه‌های قرآنی را با بازی زنبور عسل، اصحاب فیل، هُدهُدِ نامه‌رسان حضرت سلیمان(ع) و ... که اسم‌شان در قرآن آورده شده، روایت می‌کند.

امامی با بیان اینکه عمده فعالیت‌های بخش باغ آیات، آموزش در فضای نمایش است، گفت: علاوه‌براین، کارگاه‌های نقاشی، کاردستی، تذهیب و ... نیز فعال‌اند؛ در این کارگاه‌ها علاوه بر ارتباط مربی با کودک، تلاش می‌شود نکات و پیام‌های قرآنی، سبک زندگی و اخلاق نیز به آنها منتقل شود. باغ آیات بازی‌های گروهی را نیز با محور رفاقت و دوستی طراحی کرده‌است، این بازی‌ها نوعی تمرین همکاری و همدلی توسط بچه‌ها است و ارتباط مؤثر با همسالان را یادشان می‌دهد. فروشگاه باغ آیات هم با اسباب‌بازی‌های رنگارنگش از قسمت‌های جذاب بخش است که به کودکان بازدیدکننده امکان خرید در کنار بازی، آموزش و مسابقه را داده‌ است.

تعداد بازدید : ۱۳۷

درباره سی‌ و یکمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم

«می خوانمت»
دوباره این شعار نمایشگاه ما در دوره سی و یکم است تا عهدی باشد برای همیشه خواندن قرآن و انس با این کتاب الهی. به حول و قوه پروردگار مهربان، آغاز این رویداد اول فروردین ماه سال 1403 است و با امید به فضل او، تا چهاردهم فروردین در محل مصلی امام خمینی (ره) پذیرای علاقه مندان می باشیم.

تماس با ما

تلفن پشتیبانی : 02161905

ساعت پاسخگویی : 8 تا 12

ساعت کار نمایشگاه : 17 تا 24

آدرس : مصلای امام خمینی (ره)

فوتر