۲ فروردین ۱۴۰۳

گام بلند حوزویان برای رفع مهجوریت از قرآن کریم

گام بلند حوزویان برای رفع مهجوریت از قرآن کریم
مسئول غرفه مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه گفت: بخش تبلیغ حوزه توانسته است چندین طرح کلان قرآنی را در سراسر کشور اجرایی کند و مبلغین طرح هجرت بلند مدت و طلاب طرح امین توانسته اند طرح‌های قرآنی همچون طرح ثقلین را اجرایی می‌کنند و در قالب این طرح‌ها محافل قرآنی خوبی در سراسر کشور برگزار کنند

به گزارش ستاد خبری سی‌ویکمین نمایشگاه قرآن کریم، حجت الاسلام قربانی مسئول غرفه مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه در بخش حوزوی سی و یکمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم گفت: غرفه مرکز مدیریت حوزه همچون سال‌های قبل غرفه‌ای جامع است که بخشی از ماحصل تلاش‌ها و دستاورد‌های حوزویان را در بخش حوزوی نمایشگاه بین المللی قرآن کریم به نمایش گذاشته است.

وی افزود: امسال تفاوتی را نسبت به غرفه‌های سال قبل ایجاد کردیم و آن دخیل کردن همه بخش‌های مرکز مدیریت در برپایی این غرفه است و خوشبختانه همکاری خوبی از سوی همه معاونت‌ها و بخش‌های حوزه را شاهد بودیم تا بخشی از زحمات حوزویان را در معرض دید عموم قرار داده شود.

حجت الاسلام قربانی خاطرنشان کرد: برنامه‌های مرتبط با نمایشگاه قرآن را نیز دنبال کردیم و از جمله این برنامه‌ها ارائه آثار هنری حوزویان همانند خوشنویسی و برپایی شب شعر حوزویان است.

وی به امتیاز غرفه امسال نسبت به سال‌های قبل اشاره کرد و گفت: در طول سال‌هایی که مرکز مدیریت حوزه وارد طراحی‌های راهبردی و کلان شده است اسناد و برنامه‌های جامع بالادستی خوبی تهیه و تدوین شده است و ما امسال برای اولین بار این اسناد و برنامه‌های بالادستی حوزه را در معرض دید بازدیدکنندگان قرار دادیم و همه آنچه که در قالب طرح‌های کلان و راهبردی در این غرفه عرضه می‌شود مورد استقبال بازدیدکنندگان قرار گرفته است.

مسئول غرفه مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه به بیان برخی فعالیت‌های حوزه در جهت رفع مهجوریت از قرآن کریم پرداخت و اظهار کرد: بخش تبلیغ حوزه توانسته است چندین طرح کلان قرآنی را در سراسر کشور اجرایی کند و مبلغین طرح هجرت بلند مدت و طلاب طرح امین توانسته اند طرح‌های قرآنی همچون طرح ثقلین را اجرایی می‌کنند و در قالب این طرح‌ها محافل قرآنی خوبی در سراسر کشور برگزار کنند.

وی افزود: این گونه طرح‌های کلان می‌تواند به جامعه ما و به ویژه نسل نو در آشنایی هرچه بیشتر با مفاهیم قرآنی کمک کند و گام‌های بلندی در رفع مهجوریت قرآن بردارد.

قربانی گفت: در کنار این طرح‌های کلان قرآنی طرح‌ها و برنامه‌های پژوهشی خوبی در نظر گرفته شده که کمک زیادی به مبلغین برای نشر معارف قرآن کریم در سطح جامعه می‌کند. سی‌ویکمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم از چهارشنبه یکم فروردین ۱۴۰۳ با شعار «می‌خوانمت» در مصلای امام خمینی (ره) برگزار برپا شده است. این نمایشگاه تا چهاردهم فروردین از ساعت ۱۷ تا ۳۰ دقیقه بامداد میزبان علاقه‌مندان است.

تعداد بازدید : ۲۰۵

درباره سی‌ و یکمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم

«می خوانمت»
دوباره این شعار نمایشگاه ما در دوره سی و یکم است تا عهدی باشد برای همیشه خواندن قرآن و انس با این کتاب الهی. به حول و قوه پروردگار مهربان، آغاز این رویداد اول فروردین ماه سال 1403 است و با امید به فضل او، تا چهاردهم فروردین در محل مصلی امام خمینی (ره) پذیرای علاقه مندان می باشیم.

تماس با ما

تلفن پشتیبانی : 02161905

ساعت پاسخگویی : 8 تا 12

ساعت کار نمایشگاه : 17 تا 24

آدرس : مصلای امام خمینی (ره)

فوتر